איך משפיעה מהפכת המחשוב העסקי בענן על ספקי שירותי המחשוב, חברות ה-IT? מהי שרשרת המחשוב החדשה ממיקרוסופט עד ללקוח הקצה? מבט מזווית אחרת על שירותי מחשוב בענן

 

האמת על מהפכת שירותי מחשוב בענן היא, שיותר משהיא משנה את העולם העסקי, לקוחות הקצה של פתרונות הענן, היא משנה את ענף ה-IT, ספקי השירותים למחשוב עסקי של לקוחות הקצה. בסופו של דבר, כל פירמה – תאגיד, חברה או עסק קטן – שעוברת למחשוב ענן לא מחליפה את מהותה העסקית; המפעל ממשיך לייצר את אותם מוצרים מאותם חומרי גלם ועם אותו ציוד, הצוות ממשיך לספק את אותם שירותים ומערך השיווק ממשיך לחפש הזדמנויות עסקיות חדשות. עסקים כרגיל, אבל עם מערך מחשוב עסקי יותר מתקדם, גמיש וחסכוני.

ענף שירותי ה-IT שמספק את פתרונות המחשוב לעסקים עובר, לעומת זאת, מהפכה טקטונית שכוללת שינויים דרמטיים במתודולוגיות השירות וגם במודלים העסקיים של הענף – עד כדי כך. אז מה בעצם קורה שם ואיך זה משפיע על לקוחות הענף?

שינוי מהותי במתודולוגיות הפתרון, שמעניק מבט איכותי על המהפכה של שירותי מחשוב בענן בענף ה-IT, היא היכולת לשלב בין פלטפורמות (כמעט) בקליק, ולהרחיב את שירותי המחשוב העסקי ללקוח בתהליך מהיר ובעלות נמוכה. בלי מהלכי רכש יקרים של חומרה ותוכנה ובלי תהליכי הקמה והטמעה מורכבים וארוכים – פשוט לחבר בין פלטפורמות בענן.

איך זה עובד? מיקרוסופט פיתחה את פלטפורמת הענן Azure שמאפשרת לספק מחשוב עסקי כשירות (SaaS). אבל מיקרוסופט לא יכולה לספק את ההתאמה הייחודית לכל סוג עסק, לכל קמו חברות שמשתמשות בפלטפורמת Azure לפיתוח פלטפורמות ייעודיות ו/או מקומיות המותאמות לצרכים של שווקים ספציפיים. דוגמא לפלטפורמה כזאת הפועלת בשוק הישראלי היא Azure ICT.

החוליה האחרונה בשרשרת היא ספקי שירותי ה-IT שמיישמים את הפלטפורמות הייעודיות ותומכים בהן עבור לקוחותיהם. כך למשל נהנים לקוחות Sage מכל היתרונות של פלטפורמת Azure של מיקרוסופט כחלק מפתרון שירותי מחשוב בענן.
שירותי מחשוב
מהפכת הענן מחייבת את האינטגרטורים, חברות ה-IT, לגמישות תפעולית גבוהה יותר מאי פעם, ועוד יותר – להתמקצעות בסטנדרט חדש. קצב ההתפתחויות והשינויים בתחומי מחשוב עסקי והדרישה לפתרונות החדשניים ביותר בזמינות מיידית, הם אתגר מקצועי שמטלטל את הענף בכל העולם. המעבר לתוכנה ויישומים כשירות משנה את המודלים המסחריים.

מצד שני, היתרון של טכנולוגיות הענן עבור הספקים הוא ברור; ככל שיותר לקוחות עוברים למחשוב עסקי בענן ספקי ה-IT יכולים להתמקד יותר בשירות ולהשקיע יותר בידע. הלקוחות מקבלים יותר תשומת לב ומחוברים לטכנולוגיות המתקדמות ביותר בכל רגע נתון. כל ענייני הרכש, רישוי, התאמה, הקמה והטמעה ולעתים אפילו בינוי – שייכים לעבר.

ורק שלא נתבלבל, שירותי מחשוב בענן זה לא העתיד של המחשוב העסקי – זהו ההווה.

שירותי מחשוב בענן 2016: תמונת מצב של מהפכה
העתיד כבר כאן: שירותי ענן מתקדמים ללקוחות Sage