קשה למצוא כיום עסקים, מוסדות וארגונים שיכולים להתנהל ללא מערכות מחשוב. בחלק מהמקרים המערכות האלה הן המפתח המרכזי לעבודה השוטפת הנעשית בעסק ולניהול שלו, כך שכל תקלה משבשת את הפעילות ופוגעת בו אנושות כלכלית ותדמיתית.

על רקע הסיכונים הרבים הניצבים כיום מול מערכות ממוחשבות, במיוחד במגזר העסקי, צריך לנקוט בכל הכלים כדי לשמור על מערכות המחשוב – כולל פנייה לאנשי מקצוע שזוהי ההתמחות שלהם.

ההנחה: עבודה רבה נעשית מאחורי הקלעים

יש אנשים ומנהלי עסקים שלוקחים את העובדה שמערכות המחשוב שלהם מתפקדות היטב כמובנת מאליה. המציאות רחוקה מכך. כמעט תמיד יש צורך בעבודה הנעשית מאחורי הקלעים על ידי מומחים למערכות הממוחשבות שמלווים את העסק. זהו בכל מקרה המצב הרצוי, כשעסק שלא מתנהל כך עומד בפני סכנות לא פשוטות.

אנשי מקצוע אלה יהיו מבחינה מעשית צוות IT – קיצור של טכנולוגיות מידע (Information Technology). הם לוקחים על עצמם את המשימה החיונית של ניטור ובקרה של מערכות מחשוב בעסקים. אנשי טכנולוגיות המידע יעקבו אחר מצב מערכות המחשוב של העסק בכל רגע נתון, כאשר הניטור אמור להיות מקיף ולכלול בתוכו את כלל המערך הממוחשב של העסק: החל מהחומרה, דרך התוכנה ועד לתקשורת.

הניטור מצריך ציוד מתקדם שאין בהכרח בידיים של כל חברה הפועלת בתחום, כך שחשוב לראות את המוניטין שלה ואת הניסיון שלה לפני שמקבלים את ההחלטה להיעזר בה.

פתרון מהיר לתקלות

מכיוון שתקלות הן בגדר תרחיש שעתיד להתרחש בכל עסק, בשלב מסוים, צריך אנשי מקצוע שיפתרו אותן בהקדם האפשרי – לפני ששגרת הפעילות של העסק נפגעת ולפני שהתדמית שלו וגם המאזנים הכספיים מושפעים לרעה. חברת IT יכולה להציע טיפול מהיר ולרוב גם מיידי בתקלות ממוחשבות ובאירועי שבר או קריסה. יש חברות רבות הפועלות 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע, מה שמבטיח שללקוח יהיה מענה בכל מועד.

חשיבותה של זהירות (או: אל תוותרו על הגיבוי)

דאגה נוספת של אנשי העסק צריכה להיות למידע הנאגר במערכות הממוחשבות שלו, מידע שעשוי להיות שווה הון תועפות: חשבו למשל על מסמכים, תכניות עבודה, חוזים, תוכנות חשובות וכן הלאה. חייבים לנקוט את כל אמצעי הזהירות על מנת למנוע פגיעה במידע הזה. מבחינה מעשית חשוב שיתבצע גיבוי של המידע באופן שוטף, אפילו מדי יום או מספר פעמים ביום. החברה המסייעת לעסק בניטור, בבקרה ובהגנה על מערכות המחשוב יכולה להציע גם פתרונות גיבוי, כאשר בנקודת הזמן הנוכחית הגיבוי המקובל הוא באמצעות ענן (שרת חיצוני) שהעסק מתחבר אליו מרחוק.

בכל מקרה, במעמד הבחירה של החברה צריך לבדוק את סל הפתרונות השלם שהיא מציעה. רבים ימליצו להעדיף חברות שמספקות כמה שיותר פתרונות תחת קורת גג אחת, מה שימנע את הצורך לפנות לחברות שונות בכל שאלה או בעיה. הדבר מפשט תהליכים וגם מוזיל את העלויות.